محمدرضا مهرابی
مراحل مدیریت مسئولیت اجتماعی

به گزارش ویدانیوز؛
مرحله اول: بازبینی وضعیت موجود
1. مرور گزارشهای موجود در مورد وضعیت موجود مسئولیت شرکتی و بررسی رکوردهای پیشین و فعلی؛
2. تهیه گزارشی در مورد وضعیت موجود مسئولیت اجتماعی و سنجش میزان تعهد مجموعه.
مرحله دوم: ایجاد آگاهی و تعهد
1. مشخص کردن اقدامات برای ایجاد آگاهی و تعهد؛
2. تدوین یک برنامه ارتباطی؛
3. تدوین یک برنامه آموزشی؛
4. تدوین یک برنامه زمانی؛
5. مشخص کردن مسئولیتها؛
6. مشخص کردن ریسکها؛
7. مشخص کردن هزینه ها.
مرحله سوم: تعریف محدوده های دقیق اقدام
1. مسئولیت اجتماعی شرکت در رهبری و فرآیندهای درون سازمان؛
2. مسئولیت اجتماعی شرکت در بازار و صنعت؛
3. مسئولیت اجتماعی شرکت در محیط کار؛
4. مسئولیت اجتماعی شرکت در محیط زیست؛
5. مسئولیت اجتماعی شرکت در جامعه و کشور.
مرحله چهارم: شناسایی دینفعان و تبیین خواستهها و انتظارات آنان
1. تهیه فهرستی از تمامی ذینفعان؛
2. هماهنگی با مدیران برای اولویت بندی ذینفعان؛
3. تهیه چکلیست و پرسشنامه هایی برای تبیین خواسته ها و انتظارات؛
4. تجزیه و تحلیل پرسشنامه ها و گفتگوها؛
5. تعریف شاخص های مسئولیت اجتماعی شرکتی (BENCHMARK)؛
6. هماهنگی با مدیران برای اولویت بندی خواسته های ذینفعان با توجه به اطلاعات موجود؛
7. تهیه و تدوین گزارشی در مورد شکاف میان عملکرد و نقطه مطلوب.
مرحله پنجم: برنامه ریزی و تعریف پروژه های بهبود
در این مرحله با توجه به نتایج بهدستآمده از مراحل قبل، پروژههای بهبود متناسب با نیازهای شرکت و زیرمجموعه¬های آن تعریف میگردد که هر پروژه دارای جزییات خاص از برنامهریزی، نظارت و اجراست.
مرحله ششم: ارایه چارچوب گزارش سالانه مسئولیت شرکتی (ارزیابی)
با توجه به شاخصهای بهدستآمده، نتایج حاصل از پروژه ها اندازه گیری شده و با خط مشی مسئولیت اجتماعی تطبیق داده میشود و در نهایت میتوان با ارزیابی آن با استانداردهای موجود جهانی از صحت حرکت در این مسیر اطمینان حاصل نمود.»
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0