کد خبر : 4098
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۲۸

علی غیاثی، مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز:

پرداخت ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته

پرداخت ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در سال گذشته
امید است بر اساس منویات مقام معظم رهبری و اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، توجه ویژه ای به بخش تعاون صورت گیرد تا بتوانیم به زودی به سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی برسیم.

به گزارش ویدانیوز، علی غیاثی، مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تاسیس بانک توسعه تعاون برگزار شد، گفت: امید است بر اساس منویات مقام معظم رهبری و اصل ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، توجه ویژه ای به بخش تعاون صورت گیرد تا بتوانیم به زودی به سهم ۲۵ درصدی از اقتصاد ملی برسیم.

در سالی که گذشت، این بانک خدماتی را به مردم و ذینفعان خود که بیشتر البرزنشینان هستند، ارائه کرده که از دیدگاه برقراری عدالت اجتماعی، قابل قبول بوده است.غیاثی با اشاره به اینکه همواره تلاش ما بر تسهیلگری و تسریع و انعطاف در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به جامعه هدف بوده است، بیان کرد: در زمینه تسهیلات حمایتی، ۲۶۰ میلیارد ریال به معرفی شدگان سازمان بهزیستی و ۳۶۲ میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره) پرداخت شد.

در چهار ماهه نخست سال جاری، پرداخت تسهیلات ازدواج دو برابر نسبت به سال اعتباری گذشته افزایش یافت. بانک توسعه تعاون به عنوان بانک حمایتی فعال است لذا متعهد است ۷۰ درصد خدمات خود را به بخش تعاون اختصاص دهد و در این راستا تسهیلات این بخش با ٢درصد تخفیف در نرخ تسهیلات ارائه می شود.

مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان البرز افزود: سال گذشته بالغ بر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش های صنعت، معادن و کشاورزی پرداخت شد. همچنین سهم مشاغل خانگی مبلغ ۲۶۵ میلیارد ریال بود که متقاضیان با معرفی نامه از طرف ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صمت و میراث فرهنگی و صنایع دستی مراجعه و تسهیلات دریافت کردند.

علاوه بر موارد ذکر شده ۲۶۰ میلیارد ریال نیز در قالب تسهیلات حمایتی به متقاضیان سازمان بهزیستی و ۳۶۲ میلیارد ریال به مددجویان کمیته امداد پرداخت شد.وی خاطر نشان کرد: برخی بانک ها کمتر از مقدار جذب شده در استان، تسهیلات پرداخت می کنند اما بانک توسعه تعاون معادل ۱۳۰ درصد جذب شده های خود، پرداخت داشته است.

منابع این بانک ۱۴ هزار میلیارد ریال و مجموع تسهیلات پرداختی ۱۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که این میزان به جز برخی تعهداتی است که به تسهیلات تبدیل می شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.